מחקרים

הסיכון לאטופיק דרמטיטיס בילדים לאמהות עם מחלות אטופיות

ילדים שנולדו לאמהות עם אטופיק דרמטיטיס נוטים יותר לפתח את המחלה, וחלקם מפתחים מחלות אלרגיות אחרות, מה שמצביע על כך שלא כולם הולכים באותו מסלול רציף

10.04.2024, 15:21

אטופיק דרמטיטיס (AD) נחשבת מחלה שמקדימה את הופעתן של מחלות אלרגיות אחרות (OAI) באופן כרונולוגי, כלומר, לפי המסע אטופי, אך התזמון וההתקדמות הועלו בספק. כמו כן, לא ברור כיצד מחלה אלרגית של הורים משפיעה על התפתחותן של מחלות אלו בילדם.

במחקר שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology, החוקרים ביקשו לחקור את הסיכון ל-AD מקרי ואת העיתוי של הופעת מחלה אלרגית בילדים לאמהות עם AD בהשוואה לאמהות ללא AD בבריטניה.

החוקרים יצרו קבוצת של זוגות אם-ילד באמצעות מסד הנתונים של IQVIA Medical Research Data ופיתחו מודלים פרופורציונליים של Cox כדי לבחון את הקשרים לעיל.

Staquis
Pfizer
RX
Not covered by the Health basket
Staquis

OINT.: 2.5, 30, 60, 100 g. Should be applied twice dly. to affected areas. The drug is for topical use only and not for ophthalm., oral, or intravag. use. Topical tmt. of mild- moder. atopic dermatit. in pts. 2 yrs. of age and older. C/I: Hypersens.

מבין 1,224,243 זוגות ילדים-אם, זמן המעקב הממוצע של ילד (סטיית תקן) היה 10.8 (8.3) שנים ו-50.1% היו זכרים (N = 600,905).

תוצאות המחקר הדגימו כי ילדים היו בסיכון גבוה ב-59% (יחס סיכון = 1.59, רווח סמך של 95% [1.57, 1.60]) לחלות ב-AD אם לאמהותיהם הייתה AD בהשוואה לאימהות ללא AD עם גיל ממוצע של אבחנה ב-AD של 3.3 (4.8) שנים. נוסף לכך, החוקרים ראו שרוב הילדים עם אבחנה כלשהי של AD התייצגו עם AD כהתייצגות ראשונה (91.0%). עם זאת, בילדים החולים באסתמה, רק 67.8% פיתחו את AD כהתייצגות ראשונה.

לסיכום, ילדים שנולדו לאמהות עם AD נוטים יותר לפתח AD וחלקם מפתחים מחלות אלרגיות אחרות לפני ה-AD, מה שמצביע על כך שלא כולם הולכים באותו מסלול רציף.

מקור:

Risk of atopic dermatitis and the atopic march paradigm in children of mothers with atopic illnesses: A birth cohort study from the United Kingdom. Zelma C. Chiesa Fuxench,Nandita Mitra,Domenica Del Pozo,Ole Hoffstad,Daniel B. Shin,David J. Margolis. Journal of the American Academy of Dermatology March 2024

נושאים קשורים:  מחקרים,  אטופיק דרמטיטיס,  אלרגיות,  מחלות אטופיות,  אסתמה
תגובות