מחקרים

ההשלכות של השמנה בילדות על רמות טסטוסטרון

נמצא כי השמנת יתר בילדות גורמת לירידה ברמות הטסטוסטרון ולהפחתה בגידול הפין בגיל ההתבגרות

08.12.2021, 15:59

גידול של איברי מין זכריים מהווה סמן משמעותי להתפתחות מינית. גודל האשכים הינו המדד המרכזי, כאשר יש מחסור במידע על אודות שינוי באורך הפין במהלך גיל ההתבגרות. מטרת המחקר הייתה לבחון את התארכות הפין ורמות טסטוסטרון בילדים ובני נוער עם וללא השמנת יתר, ולבחון את הקשר האפשרי בין השמנת יתר לבין התפתחות מינית בבנים. כמו כן, החוקרים רצו ליצור שיטה חדשה למדידת אורך הפין המאפשר השוואה בין בנים עם וללא השמנת יתר.

החוקרים העריכו התפתחות אנתרופומטרית והתפתחות איברי המין של 1,130 בנים מגיל לידה ועד 20 שנים, נוסף על מדידת ריכוז טסטוסטרון בדם. החוקרים השתמשו בצורת מדידה חדשה של אורך הפין המקטין את הסיכוי לשגות בנסיונות ההשוואה בין ילדים עם וללא השמנת יתר. אורך הפין נמדד על ידי מיקום הפין באופן עדין ונטול כאבים על גבי סרגל סנטימטרים - ללא מתיחה שלו. מדידה באופן זה אפשרית מגיל לידה ועד סוף גיל ההתבגרות.

תוצאות המחקר הדגימו כי נמצא קשר חזק בין טסטוסטרון לבין אורך הפין של ילדים בגיל ההתבגרות. ישנה ירידה (של כ-10%) בגדילת הפין בילדים עם השמנת יתר בהשוואה לילדים במשקל תקין, עם ירידה תואמת בטסטוסטרון בכל שלבי ההתבגרות המינית.

מסקנת החוקרים הייתה כי השמנה בילדות מהווה גורם קובע משמעותי להפחתת רמות טסטוסטרון ולירידה בהתפתחות הפין. יש להשתמש בשיטה החדשה למדידת אורך הפין בילדים עם וללא השמנת יתר. על מנת לקבוע את ההשלכות הללו על התפתחות מינית בבגרות ועל פוטנציאל הפוריות יש לבצע מחקרים גדולים ומקיפים יותר.

מקור: 

Mario Mancini, et al. “Obesity Is Strongly Associated With Low Testosterone and Reduced Penis Growth During Development.” The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, November 2021. Vol. 106, Issue 11, P. 3151–3159. doi.org/10.1210/clinem/dgab535

נושאים קשורים:  מחקרים,  השמנת יתר בילדים,  טסטוסטרון,  מדדי גדילה
תגובות
17.12.2021, 13:04

הכל גנטיקה. אצל עם יהודי מלא מחלות תורשתיות כמו סכרת, השמנה, גידולים סרטניים בשד מאי גס, ועוד בעיות נפשיות ועוד ועוד, הפטרון הוא פוליגמיה: גברים חזקים התחתנו עם יותר מאישה אחד וכך צעצועים יהוו בריאים וחזקים. זהו דרך היחידה לשפר את האומה. אצל עם היהודים תמיד הייתה פוליגמיה, מדינת ישראל יכניסה חוק נוצרי- מונוגמיה. את זה צריכים לתקן . רק אז איכות האומה השתפר ,יהיה פחות מחלות.

אנונימי/ת
20.12.2021, 05:18

ההיפך, נשים צריכות להתחתן עם 2 גברים עם פניס קטן, ואז ביחד זה יצא סביר