מחקרים COVID-19

מחקר ישראלי מצא: עטיית מסיכות מפחיתה תסמיני אלרגיה עונתית

מחקר שנערך במרכז הרפואי לגליל מצא יתרון נוסף לעטיית מסיכות: יעילות בסינון אלרגנים נפוצים

מסיכות N95. אילוסטרציה

במחקר שפורסם על ידי רופאים-חוקרים מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה ומהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל, בדקו החוקרים את ההשפעות של עטיית מסיכה על חולי אלרגיה עם תסמינים קלים, מתונים וקשים. מתוצאות המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, עולה כי עטיית מסיכות עשויה לעזור לא רק במאבק נגד נגיף הקורונה אלא גם בהתמודדות מול תסמיני האלרגיה העונתית, שנפוצים מאוד בתקופת האביב.

אחד מעורכי המחקר, ד"ר עמיאל דרור, רופא-חוקר במרכז הרפואי לגליל ובפקולטה לרפואה של בר אילן: "בדקנו אם המסיכות שאנו נוהגים לעטות על פנינו בתקופת הקורונה עוזרות לסנן גם חלקיקים אחרים, כמו אלה הגורמים לאלרגיה". מסתבר שהחלקיקים הללו, כמו אבקנים הנובעים מהפריחה באביב, נלכדים בבד המסיכה ולא נכנסים לקנה הנשימה, ולכן אנו רואים פחות ופחות סימפטומים של אלרגיה, הנפוצים מאוד בחילופי עונות בכלל ובתקופת האביב בפרט".

כחלק מהמחקר השתמשו כ-300 אחים ואחיות במסיכות כירורגיות או במסיכות N95 לאורך שבועיים. בפרק זמן זה, יותר מ-60% מהם חוו פחות התעטשויות, נזלת ותחושה של "אף סתום" בעת שעטו את המסיכות הללו. 40% מהאחים שסובלים מאלרגיה קשה חוו ירידה בסימפטומים בעת שחבשו את המסיכה וכך לגבי 30% מהאחים הסובלים מאלרגיה מתונה. השיפור הגדול ביותר נראה במשתתפי המחקר הסובלים מאלרגיה קלה - 54% מהם חשו שיפור בתסמיני האלרגיה בעת עטיית מסיכה.

נושאים קשורים:  מסיכות מיגון,  עטיית מסיכה,  אלרגיה,  חדשות,  ד"ר עמיאל דרור,  19-COVID,  קורונה
תגובות