תפרים

תפרים דקים וחזקים במיוחד המפרישים אנטיביוטיקה למניעת זיהום עיני

חוקרים מדווחים על פיתוח חדש של תפרים דקים וחזקים במיוחד המפרישים אנטיביוטיקה, שמטרתם לשמש בניתוחים מיקרוסקופיים בעיניים

ניתוח עיניים. אילוסטרציה

ידוע כי ישנו שימוש נרחב בתפרים באתרי ניתוח או טראומה, מה שהופך אותם לפלטפורמה אידיאלית על מנת להשפיע על התגובה הביולוגית המקומית לאחר הניתוח ולשפר את התוצאים.

עד כה, התפרים היחידים המשווקים ברחבי העולם שיודעים להפריש תרופות, מצופים בטריקלוסן, כאשר נדרש טיפול אנטי-בקטריאלי בכירורגיה כללית. עם זאת, העמסה של התרופה לתוך התפר במקום ציפוי שטחי בלבד, מביאה את האפשרות לספק את יכולת הפרשת התרופות גם לתפרים בכירורגיה מיקרוסקופית, ובכך להשיג הפרשה מתמשכת של התרופה ללא צורך בהגדלת עובי התפר. אף על פי כן, השיטות המקובלות להחדרת תרופות ישירות לתפר משפיעות לרעה על חוזקו. לפיכך, אין כיום אפשרויות בשוק לתפרים מפרישי תרופות, בין אם מצופים בתרופה או לא, ברפואת עיניים, שם נדרשים תפרים דקים ביותר - תפרים עצמם מעודדים זיהום חיידקי וישנו שימוש בטיפות עיניים אנטיביוטיות על מנת למנוע זיהום לאחר ניתוחי עיניים. פיתוח של תפר המפריש אנטיביוטיקה עשוי למנוע התיישבות חיידקים בתפרים ולמנוע את הבעיות הקשורות להיענות המטופלים לשימוש בטיפות עיניים.

החוקרים מדווחים על תפר המבוסס על ליפוף של מאות ננו-סיבים בודדים מכילי אנטיביוטיקה, לתפר יחיד, דק במיוחד ורב-סיבי, המסוגל לעמוד הן בדרישות הגודל והן בדרישות החוזק, עבור פרוצדורות מיקרו-כירורגיות בעיניים. תפרים מבוססי ננו-סיבים מסוג polycaprolactone לא הדגימו אובדן של החוזק לאחר העמסת 8% לוופלוקסצין, בניגוד לתפרים מונו-פילמנטים שאיבדו יותר מ-50% מחוזקם. יתר על כן, תפרים מבוססי ננו-סיבים שמרו על החוזק שלהם לאחר העמסת מגוון רחב של תרופות, סיפקו הפרשה אנטיביוטית למשך 30 יום בעיניים של חולדות, ומנעו זיהומים עיניים במודל חולדות של דלקת חיידקית בקרנית.

מקור: 

Parikh, K. S. et al. Bioengineering & Translational Medicine 2020; https://doi.org/10.1002/btm2.10204

נושאים קשורים:  תפרים,  זיהום,  עיניים,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
19.01.2021, 22:39

נשמע די מיותר,
זיהומים קשים לאחר ניתוח עיניים הינם נדירים ביותר