• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

נתניהו מאיים להפעיל תקנות לשעת חירום כדי למנוע את ההפגנות

התנגדות בכנסת לדרישת הממשלה להכניס שינוי ב"חוק הקורונה" כדי למנוע הפגנות | יו"ר הקואליציה: "אם התקנות לא יאושרו יהיה פה אסון אפידמיולוגי" | שר הבריאות: "לא אאפשר סיכון חיי אדם, לא בהפגנות ולא בבתי הכנסת"

ח"כ מיקי זוהר. "אם החוק המתוקן לא יעבור, נאשר בתקנות לשעת חירום מניעת הפגנות לארבעה ימים". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

(עדכון, 13:24) שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין החליט לפני זמן קצר להביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיהיה בכוחן להגביל התקהלות עד לחקיקת החוק בכנסת שבוע הבא. זאת בהסתמך על חוות דעת רפואית הקובעת כי חלה סכנה בהתקהלות ועקב העובדה כי מלאכת החקיקה לא תסתיים היום. אדלשטיין: "מול עיניי נמצאת לפני הכל בריאות הציבור. לא אאפשר סיכון חיי אדם בהתקהלויות בכלל ולא בהפגנות ולא בבתי הכנסת".

ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת השונים הציבו הבוקר (ו') קשיים רבים על הממשלה המבקשת להכניס שינוי ב"חוק הקורונה", כאשר בלחץ ראש הממשלה בנימין נתניהו, השינוי נוגע קודם כל לנושא ההפגנות. הנושא נדון בשעות אלו בדיון סוער בוועדת חוקה, חוק ומשפט.

לנוכח התפתחות זאת מסתמן שהכנסת לא תספיק לאשר את התקנות ולא ברור אם יכללו את ההגבלה הנוגעת להפגנות. ראש הממשלה הודיע הבוקר כי הוא מבקש להגביל את ההפגנות באמצעות "תקנות לשעת חירום" שאינן מחייבות את אישור הכנסת.

יו"ר כחול-לבן בני גנץ אמר לחברי מפלגתו כי לא יאפשר הפעלת תקנות לשעת חירום נגד הפגנות. גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע התנגדות למהלך. לצד זה השמיע יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר איום חדש: "אם החוק (המתוקן) לא יעבור, נאשר בתקנות לשעת חירום מניעת הפגנות לארבעה ימים".

ח"כ זוהר שהגיע לישיבת הוועדה הבוקר לאחר התייעצות עם ראש הממשלה התבטא: "בהתאם לנתונים שמובאים אלינו ממשרד הבריאות, יש צפי להאצה מוגברת בתמותה בהיקפים שלא היו במדינת ישראל. אתמול נפטרו 61 חולי קורונה. לפי הערכות משרד הבריאות, אנחנו בדרך למספרים דמיוניים. אם במוצאי שבת (מחר) יתקיימו הפגנות - יתקיימו הפגנות ביום כיפור". בתגובה לדבריו אמר ח"כ אלי אבידר: "תביא לכאן את הפרויקטור גמזו כדי שיאמת את השקרים שאנחנו שומעים פה".

עוד אמר ח"כ זוהר: "אם בית המשפט העליון יחליט שאיננו מקבל את תקנות שעת החירום לארבעה ימים, יהיה פה אסון אפידמיולוגי".

נושאים קשורים:  קורונה,  חוק הקורונה,  בנימין נתניהו,  הפגנות,  ח"כ מיקי זהר,  ועדת חוקה חוק ומשפט,  חדשות
תגובות

מחקר שמעשה בארה"ב מלמד כי בערים בהם התקיימו הפגנות המוניות לא הייתה עליה בשיעור התחלואה. אצלנו מנכ"ל משרד הבריאות מספק לממשלה "חוות דעת" לפיה ההפגנות מסוכנות. "חוות דעת" מוזמנת שמטרתה להצדיק סתימת פיות. בושה.

אנונימי/ת
26.09.2020, 19:46

ראשית כדאי שתתעדכן במחקרים בנושא ההדבקה בהפגנות . שנית תקרא בבקשה את כתבתו של פרו"פ שכטר.
חבל להצטרף להמון ולהיות מונע משנאה.

אנונימי/ת
26.09.2020, 23:02

הבעיה העיקרית בהפגנות היא בנראות שלהן, בכך שהן מורידות את ההיענות של חלקים אחרים בציבור לציית, ובכך שהן משמשות פרצה המאפשרת לעקוף את ההנחיות.
בשורה התחתונה ההפגנות מעלות את התחלואה. גם אם לא בקרב המפגינים (וגם על זה אפשר להתווכח) אז בקרב הציבור. התוצאה היא אותה תוצאה.

27.09.2020, 10:35

מעניין לקרוא את המחקר, מאילו מחוזות, באילו ערים, מי כותב המחקר ועל אילו נתונים מתסמך. אני לא שולל, לא ניתקלתי ולכן מתעניין. גמר חתימה טובה

אנונימי/ת
30.09.2020, 23:26

מה עם הנראות ? לא ראיתי שהחרדים ראו שהחילונים מתגייסים והם רצו להתגייס. זה לא נראות אלא תאום בין ביבי לדרעי כדי להפסיק את ההפגנות.

אנונימי/ת
30.09.2020, 23:37

מה שכתב שכטר לא מוגדר ככתבה אל כדעתו . בעיקר כתוב כהסתה נגד המפגנים, שרת של המשטר.