• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

חצבת במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שמיר

נמשכות חשיפות לחצבת במקומות ציבוריים, והפעם: חולה חצבת במחלקה לרפואה דחופה במיון הפנימי בבית החולים שמיר

אסף הרופא (צילום: ויקיפדיה)
המרכז הרפואי אסף הרופא-שמיר (מקור: ויקיפדיה)

נמשכות חשיפות ישראלים לחצבת במקומות ציבוריים. כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", בתחילת החודש אובחן חולה חצבת שביקר במצפה התת ימי באילת. כמו כן אובחנו לאחרונה ארבעה מקרי חשיפה לחצבת בחיפה.

משרד הבריאות הודיע אתמול (ב') על חשיפה לחולה חצבת במחלקה לרפואה דחופה במיון הפנימי בבית החולים שמיר (אסף הרופא), בתאריך 13.06.19 בין השעות 11:45 - 16:00.

המבקרים ששהו במיון הפנימי סביב השעות שפורטו אשר נולדו משנה 1957 ואילך ואינם מחוסנים בשתי מנות נגד חצבת התבקשו לפנות בהקדם ועד מחר (ד') ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם או למוקד משרד הבריאות בטלפון *5400 על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון.

משרד הבריאות מבקש מהמבקרים ששהו במקום וסובלים מחום ואחד או יותר מתסמינים הבאים: שיעול, נזלת, דלקת עיניים, פריחה, להימנע מלהגיע למקומות ציבוריים, לאירועים רב משתתפים או לכל מסגרת ציבורית נוספת, על מנת למנוע הדבקה של סביבתם.

על מי שסובל מתסמינים ונזקק לבדיקה רפואית, יש לפנות למרפאה או לכל מוסד רפואי אחר בתיאום מראש או לחלופין, להודיע מיידית לצוות בהגעה למוסד הרפואי.

עד כה, על פי נתוני משרד הבריאות, אובחנו בישראל מאז החלה התפרצות המחלה בשנה שעברה 4,031 ישראלים שחלו בחצבת, מחציתם באזור ירושלים ומרביתם עד גיל 20.

נושאים קשורים:  חצבת,  הדבקה בחצבת,  בית החולים אסף הרופא-שמיר,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות