פוליפוזיס נזאלית אאוזינופילית

מפוליזומאב מפחיתה צורך בניתוחים בחולי פוליפוזיס נזאלית אאוזינופילית

מחקר פרוספקטיבי, אקראי כפול סמיות זה בחן את השפעת התרופה מפוליזומאב, נוגדן מונוקלונלי אנושי המעכב את IL-5, על תסמיני פוליפוזיס נזאלית אאוזינופילית והצורך בניתוח במחלה זו

הדמיה של הסינוסים (צילום: אילוסטרציה)

חולים עם פוליפוזיס נזאלית אאוזינופילית נדרשים לעיתים קרובות לביצוע ניתוחים ושיעורי חזרת המחלה גבוהים. החוקרים ביקשו להעריך את הבטיחות והיעילות של מפוליזומאב לעומת טיפול אינבו כטיפול לפוליפוזיס נזאלית אאוזינופילית דו-צדדית.

מחקר זה בוצע בתבנית אקראית, כפולת סמיות, מבוקרת על ידי קבוצת אינבו בהשתתפות חולים בגילאי 18-70 עם פוליפוזיס נזאלית חוזרת המצריכה ניתוח. החולים קיבלו מפוליזומאב תוך-ורידית במינון 750 מ"ג או טיפול אינבו כל ארבעה שבועות. בסך הכול החולים קיבלו שש מנות של התרופה בנוסף לטיפול יומי בקורטיקוסטרואידים טופיקליים. התוצא העיקרי היה מספר החולים שלא נדרשו לניתוח בשבוע 25 על בסיס משלב של ציון אנדוסקופי של פוליפים נזאליים וציון nasal polyposis severity visual analog scaleי(VAS). תוצאים משניים כללו שינויים בחומרת nasal polyposis severity visual analog scale, שינויים בציון האנדוסקופי של הפוליפים, שיפור בתסמיני VAS אישיים (נזלת, ליחה בגרון, גודש אפי, חוש ריח), תוצאים מדווחי חולים ובטיחות.

במחקר השתתפו 105 חולים כאשר 54 מתוכם קיבלו מפוליזומאב ו-51 קיבלו טיפול אינבו. שיעור גבוה יותר באופן מובהק סטטיסטית של חולים בקבוצת המפוליזומאב לעומת קבוצת האינבו לא הזדקקו לניתוח בשבוע 25 (16 [30%] לעומת 5 (10%]; p=0.006). כמו כן נמצא שיפור מובהק סטטיסטית ב- nasal polyposis severity visual analog scale, בציון האנדוסקופי, בתסמיני ה-VAS האישיים ובתוצאים מדווחי חולים בקבוצת המפוליזומאב לעומת קבוצת האינבו. פרופיל הבטיחות של התרופה היה דומה לזה של טיפול האינבו.

מסקנת החוקרים היא כי בחולים עם פוליפוזיס נזאלית אאוזינופילית חוזרת המטופלים עם קורטיקוסטרואידים והזקוקים לניתוח, טיפול עם מפוליזומאב מוביל להפחתה גדולה יותר בצורך לניתוח ושיפור גדול יותר בתסמינים מאשר טיפול אינבו.

מקור:                                                                                          

Bachert, C. et al. (2017) The Journal of Allergy and Clinical Immunology. 140(4), 1024.

נושאים קשורים:  פוליפוזיס נזאלית אאוזינופילית,  מפוליזומאב,  פוליפים,  מחקרים
תגובות