חדשות

הצעת חוק: לאפשר שירותים רפואיים לתושבי יישובים קטנים בכל קופ"ח

תיקון לחוק הבריאות הממלכתי שיזם ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) מציע, כי תושבי יישובים קטנים יוכלו לקבל את כל השירותים הרפואיים בקופת החולים הנמצאת ביישוב, ללא קשר לקופה שבה הם מבוטחים

קופת חולים מכבי. צילום: שאטרסטוק

דיון סוער התקיים אתמול (ג') בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בכנסת, בנושא אפליית תושבי הפריפריה בתחום הבריאות. בדיון נכח שר הבריאות יעקב ליצמן, ח"כים רבים וכן נציגים של עמותות חולים והאגודה לזכויות החולה.

המטרה המוצהרת של הדיון היתה למצוא פתרונות לפערים בשירותים הרפואיים בין המרכז והפריפריה. הדיון התכנס על רקע החלטת משרד האוצר לבטל את המענקים לרופאים מתמחים העוברים לפריפריה.

אחד הפתרונות שהוצעו היה לאפשר למבוטחי קופות החולים שאין ביישובם, או בטווח של 10 ק"מ מיישובם, מרפאה של קופת החולים שאליה הם שייכים, לקבל את כלל השירותים הרפואיים הכלולים בסל שירותי הבריאות הניתנים בקופת החולים הקיימת ביישוב. את ההצעה, המהווה תיקון לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, יזם ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בשיתוף האגודה לזכויות החולה.

הרקע להצעה הוא שכיום, ביישובים קטנים רבים בישראל שאוכלוסייתם אינה עולה על 10,000 תושבים, פועלת מרפאה אחת בלבד של קופה אחת, מה שמגביל את יכולתם של מבוטחי הקופות האחרות לקבל שירות רפואי הולם קרוב למגוריהם. זאת, משום שהסעיף בחוק הקיים היום מאפשר לקבל במרפאה של הקופה האחרת רק שירותים מסוימים בלבד, ולא את כלל השירותים הקיימים באותה מרפאה של אותה קופה.

שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה בישראל, אמר בעניין זה, כי "הפער ההולך וגובר בין המרכז לבין הפריפריה בלתי מתקבל על הדעת. הזכות לטיפול רפואי הולם ולמענה על הצרכים הרפואיים, בין אם זו בדיקה של רופא משפחה ובין אם זו בדיקת רנטגן, צריכה להינתן לכל אדם במדינת ישראל, ללא תלות במקום מגוריו".

בן יעקב הוסיף: "אנו מקווים כי הצעת החוק של ח"כ מרגי אכן תעבור, שכן לא רק שהיא תאפשר למבוטחי כל הקופות לקבל את השירותים הרפואיים להם הם זכאיים - היא גם מהווה, בשל כדאיותה הכלכלית לקופות החולים, פתרון בר קיימא שרק יגדיל את סך השירותים הניתנים בפריפריה".

נושאים קשורים:  חדשות,  קופות החולים,  פריפריה,  הצעת חוק,  ח"כ יצחק מרגי
תגובות