אימונולוגיה

אימונו-תרפיה פומית נגד אלרגיה לבוטנים יעילה גם במינון נמוך

אימונו-תרפיה במינון נמוך דרך הפה בגיל צעיר יכולה להחליש את התהליך האלרגי עוד בתחילתו, עם תופעות לוואי מועטות

בוועידה שנערכה השנה בסן-אנטוניו שבטקסס, הציגו חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה ניסוי שערכו בהשתתפות  49 ילדים בני 9–36 חודשים. 15 מהילדים נחשבו ל"מרוגשים" (sensitized) עם רמות IgE ספציפי לבוטנים גבוהות מ-5 KU/L, אך ללא היסטוריה של חשיפה פומית. שאר המשתתפים במחקר סבלו מאלרגיה קלינית, ועברו פחות מ-6 חודשים מאז התגובה הראשונה שלהם לבוטנים. לאחר וידוא אלרגיה לבוטנים בעזרת תגר פומי, הילדים הוקצו באמצעות הגרלה לקבלת מינון נמוך (300 מ"ג) או גבוה (3,000 מ"ג) של אימונותרפיה פומית בעזרת חלבון בוטנים למשך שנה לפחות.

בוטנים (אילוסטרציה)

בוטנים (אילוסטרציה)

לאחר חציון משך טיפול של 19 חודשים נצפתה ירידה מובהקת ברמת ה-IgE ובתגובת העור לחשיפה לאלרגן (skin prick test) בשתי קבוצות המינון, הן הגבוה והן הנמוך. שמונה ילדים השלימו הערכה של הסבילות לבוטנים, ו-88% מהן השיגו סבילות קלינית (clinical tolerance) והם מסוגלים כעת לאכול בוטנים באופן חופשי.

עם זאת מצנן החוקר הראשי, ד"ר בריאן ויקרי (Brian Vickery, MD), את ההתלהבות ומדגיש כי המשתתפים במחקר היו מלכתחילה בעלי תגובה אלרגית חלשה יותר לפי תוצאות תבחיני עור (חציון של 12.3 מ"מ).

לאור שיעורי הנשירה הגבוהים מטיפולי אימונו-תרפיה יש חשיבות לטיפולים המקטינים את תופעות הלוואי של הטיפול וייתכן שהקטנת המינון תוכל לסייע בצמצום תופעות הלוואי והנשירה מהטיפולים.

מקור:

American Academy of Allergy, Asthma & Immunology (AAAAI) 2013 Annual Meeting תקציר  470. הוצג ב-24 בפברואר  2013.

נושאים קשורים:  אימונולוגיה,  אלרגיה,  בוטנים,  מחקרים,  אימונותרפיה
תגובות