חדשות

קריאה לאשר הצעת חוק הקובעת כי יוצב מזרק אפיפן בכל מסעדה ומקום ציבורי

"אסור שבמדינת ישראל ימות מישהו אחד מהתקף עקב אלרגיה", אמרה פרופסור ננסי אגמון-לוין, יו"ר האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, בפתח הכנס הבינלאומי של רופאי האלרגיה שנפתח אתמול בירושלים

אפינפרין, אדרנלין (מקור: ויקיפדיה)

האיגוד הישראלי של רופאי האלרגיה והאימונולוגיה קרא לחברי ועדת השרים לחקיקה לאשר הצעת חוק לפיה תחויב כל מסעדה ומקום ציבורי להצטייד במזרק אפיפן כאמצעי מציל חיים. את הצעת החוק הגיש ח"כ יהודה גליק. ועדת השרים אמורה לדון בכך ביום א' הקרוב.

בפתיחת הכנס הבינלאומי של רופאי האלרגיה בירושלים אתמול (יום ג'), העלתה את הקריאה פרופסור ננסי אגמון-לוין, יו"ר האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית. "כמחצית מתושבי ישראל אלרגים. אסור שבמדינת ישראל ימות מישהו אחד מהתקף עקב אלרגיה", אמרה.

"תמכנו בעבר בהצעות חוק דומות שמיועדות להצלת חייהם של הרגישים לאלרגיות", אמרה עוד פרופסור אגמון-לוין. "הימצאותו של מזרק אפיפן במוסדות ציבור שונים עשויה להציל חיים. המזרק מהווה פתרון נאות למקומות עבודה גדולים, מוסדות חינוך, קניונים ועוד. שימוש במזרק, מיד עם הופעת תסמיני התגובה האלרגית, מאפשר טיפול מידי מציל חיים עד להגעת סיוע רפואי נוסף. ניתן למנוע מקרי מוות מיותרים בישראל של אנשים עם אלרגיה למזון - כל מה שצריך לעשות זה להשתמש מידית במזרק במקרים הרלוונטיים".

סוגיית מזרק האפיפן עוררה סערה בארה"ב בחודשים האחרונים, לאחר שהחברה המייצרת אותו הואשמה בהקפצת מחירו במאות אחוזים. בכנס בירושלים משתתפים כ-1,000 רופאים ומומחים מ-25 מדינות.

נושאים קשורים:  חדשות,  אלרגיה,  הצעת חוק,  מזרק אפיפן
תגובות

יוזמה ברוכה, ועלותה אפסית. בהצלחה

11.12.2016, 16:09

הלואי ויעבור ותהיה אכיפה ברור שזה יציל חיים רבים