חדשות

משרד הבריאות קורא להתחסן מפני שפעת; דוחה "תיאוריית קונסיפרציה" על מקרי מוות

המשרד פירסם ביום שישי הודעה היוצאת נגד תיאוריות קונספירציה שהופיעו ברשת האינטרנט סביב "מקרי מוות כתוצאה מחיסון נגד שפעת"

"מה ייעשה עם רופא שמטיל אימה מעל כל במה אפשרית כשהוא מספר על הנזק הנוראי היכול להיגרם, לכאורה, משימוש בחיסונים?" (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות פירסם בסוף השבוע הודעה חריגה, המיועדת להזים דיווחים ושמועות שהופצו ברשתות חברתיות, לפיהן היו כמה מקרי תמותה הקשורים בחיסוני השפעת.

"יודגש", נאמר בהודעת דוברות המשרד שפורסמה שלשום (יום ו'), "כי מדובר על מקרים שהתרחשו בשנת 2006, וכן שלאחר בדיקה מעמיקה, שבה השתתפו בין השאר גם מומחים בעלי שם בינלאומי, הסתבר שאלו כלל לא היו קשורים לחיסוני השפעת".

ההודעה הוסיפה: "משרד הבריאות שב ומדגיש את חשיבותם של חיסוני השפעת בצמצום הסיכון לתחלואה ותמותה משפעת וסיבוכיה במהלך החורף הקרוב".

בהודעת משרד הבריאות הודגש, כי החל משנת הלימודים הנוכחית, יקבלו תלמידי כיתות ב' חיסון נגד שפעת במסגרת חיסוני השגרה בבתי הספר. מנות החיסון מצוית כבר בכל קופות החולים וניתנים על ידי אחיות ו/או רופאי משפחה של כל קופה למבוטחיה. התרכיב הוא כנגד זני נגיף השפעת הצפויים להיות נפוצים השנה.

בחורף הקודם, ציין המשרד, שיעור המתחסנים היה כ-21% מכלל האוכלוסייה. בקרב בני 65 ומעלה התחסנו כ-66%, בקרב ילדים עד גיל 5 - כ-24%.

עוד נמסר בהודעת משרד הבריאות: "יודגש שאין לתת חיסון נגד שפעת למי שסבל מתופעות לוואי חמורה אחרי חיסון שפעת בעבר. הנחיות מדויקות מופיעות בתדריך החיסונים. יש להיוועץ באיש מקצוע במקרה של ספק או שאלה".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  שפעת,  חיסון,  אינטרנט,  מתנגדי חיסונים
תגובות